Auftrag und Vision

Bij Taalschool de Vlieger zetten we ons dagelijks in voor een veilige, stimulerende en betekenisvolle leeromgeving voor ieder kind. We werken vanuit een heldere visie waarin het kind centraal staat, met oog voor ontwikkeling, welbevinden en verbondenheid. Vanuit actuele theorieën, wetenschappelijke modellen en onze dagelijkse praktijk bouwen we aan een schoolklimaat waarin kinderen zich gezien, gehoord en gewaardeerd voelen. We doen dit samen: met collega’s, ouders en ketenpartners. Zo creëren we een leef- en leeromgeving waarin kinderen kunnen groeien in zelfvertrouwen, kennis en vaardigheden.

Unser Auftrag

Unser Ziel ist es, jedem Schüler einen guten Start in den Niederlanden zu ermöglichen. Wir tun dies, indem wir das Wohlbefinden aktiv fördern und die Schüler in die niederländische Sprache eintauchen lassen. Bei unserer Arbeit glauben wir an die Kraft der positiven Psychologie: durch die Entdeckung und Nutzung von Talenten, die Stärkung der Resilienz und die Stimulierung positiver Emotionen. Wir wollen die Kinder kognitiv, sozial und emotional aktivieren, mit dem Ziel, ihre Autonomie und Eigenverantwortung zu stärken. Wir verankern diesen Ansatz in unserem Unterricht und unserer Berichterstattung, zum Beispiel durch den individuellen Entwicklungsplan (IOP).

Unser Leitbild

De visie van Taalschool de Vlieger is geworteld in theoretisch onderbouwde modellen zoals de zelfdeterminatietheorie, waarbij autonomie, competentie en verbondenheid centraal staan. We zien elk kind als een geheel: ieder kind heeft talenten, uitdagingen en unieke behoeften. Ons team werkt kindgericht, cultuur- en contextsensitief, waarbij we gedrag zien als uiting van emotie en ervaringen. Door structureel te werken aan onze onderwijskwaliteit, met oog voor samenwerking en professionele ontwikkeling, blijven we ons onderwijs versterken. Bij ons op school is ieder kind welkom.

Jedes Kind ist willkommen

Wir wollen jedem Kind vom ersten Tag an ein sicheres Umfeld und Raum zum Landen bieten.

Raum für intrinsische Motivation 

Wij willen met ons onderwijs een omgeving creëren waarin wij autonomie, relatie en competentie versterken.

Emotion kommt vor Kognition

Wij kijken, naast ieder kind zijn uitdagingen, naar krachten, talenten, welbevinden en betekenisgeving.

Blick hinter das Verhalten

Wij willen het kind zien als geheel. Wij zien dat elk gedrag een functie heeft en gevolg is van een kind zijn omgeving, leerervaringen en persoonlijkheid.

Gemeinsame Verantwortung

Wir sehen, dass es eine Gemeinschaft braucht, um ein Kind zu erziehen. Wir glauben, dass es wichtig ist, die Zusammenarbeit mit Schülern, Eltern und Kettenpartnern zu suchen. 

Kinderfreundlich

Wij stemmen ons aanbod af op de specifieke onderwijsbehoeften van het kind en werken procesmatig.

Verlobung

Wij vinden dat ieder kind een bevlogen leerkracht verdiend.

Teamorientiert

Wir sind mitverantwortlich für die Bildungsqualität, wobei die Professionalisierung ein wichtiger Pfeiler ist.

Cultureel sensitief

Wir respektieren den kulturellen Hintergrund, die Identität und die persönlichen Werte des Kindes und gehen von ihnen aus. 
de_DEDE