Bij Taalschool de Vlieger zetten we ons dagelijks in voor een veilige, stimulerende en betekenisvolle leeromgeving voor ieder kind. We werken vanuit een heldere visie waarin het kind centraal staat, met oog voor ontwikkeling, welbevinden en verbondenheid. Vanuit actuele theorieën, wetenschappelijke modellen en onze dagelijkse praktijk bouwen we aan een schoolklimaat waarin kinderen zich gezien, gehoord en gewaardeerd voelen. We doen dit samen: met collega’s, ouders en ketenpartners. Zo creëren we een leef- en leeromgeving waarin kinderen kunnen groeien in zelfvertrouwen, kennis en vaardigheden.
Ieder kind is welkom
Wij willen ieder kind vanaf dag 1 een veilige omgeving bieden en ruimte om te kunnen landen
Ruimte voor intrinstieke motivatie
Wij willen met ons onderwijs een omgeving creëren waarin wij autonomie, relatie en competentie versterken.
Emotie komt voor cognitie
Wij kijken, naast ieder kind zijn uitdagingen, naar krachten, talenten, welbevinden en betekenisgeving.
Kijken achter gedrag
Wij willen het kind zien als geheel. Wij zien dat elk gedrag een functie heeft en gevolg is van een kind zijn omgeving, leerervaringen en persoonlijkheid.
Gezamenlijke verantwoordelijkheid
Wij zien dat er een gemeenschap nodig is om een kind op te voeden. Wij vinden het belangrijk de samenwerking op te zoeken met leerlingen, ouders en ketenpartners.
Kindgericht
Wij stemmen ons aanbod af op de specifieke onderwijsbehoeften van het kind en werken procesmatig.
Bevlogenheid
Wij vinden dat ieder kind een bevlogen leerkracht verdiend.
Teamgericht
Wij zijn gezamenlijk verantwoordelijk voor de onderwijskwaliteit met professionalisering als belangrijke pijler.
Cultureel sensitief
Wij respecteren en werken vanuit het kind zijn culturele achtergrond, identiteit en persoonlijke waarden.