Misión y visión

Bij Taalschool de Vlieger zetten we ons dagelijks in voor een veilige, stimulerende en betekenisvolle leeromgeving voor ieder kind. We werken vanuit een heldere visie waarin het kind centraal staat, met oog voor ontwikkeling, welbevinden en verbondenheid. Vanuit actuele theorieën, wetenschappelijke modellen en onze dagelijkse praktijk bouwen we aan een schoolklimaat waarin kinderen zich gezien, gehoord en gewaardeerd voelen. We doen dit samen: met collega’s, ouders en ketenpartners. Zo creëren we een leef- en leeromgeving waarin kinderen kunnen groeien in zelfvertrouwen, kennis en vaardigheden.

Nuestra misión

Nuestra misión es ofrecer a cada alumno un buen comienzo en los Países Bajos. Lo hacemos promoviendo activamente el bienestar y sumergiendo a los alumnos en la lengua neerlandesa. En nuestro trabajo, creemos en el poder de la psicología positiva: descubriendo y utilizando los talentos, reforzando la resiliencia y estimulando las emociones positivas. Queremos activar a los niños cognitiva, social y emocionalmente, con el objetivo de aumentar su autonomía y apropiación. Integramos este enfoque en nuestra enseñanza y en nuestros informes, por ejemplo a través del Plan de Desarrollo Individual (PDI).

Nuestra visión

De visie van Taalschool de Vlieger is geworteld in theoretisch onderbouwde modellen zoals de zelfdeterminatietheorie, waarbij autonomie, competentie en verbondenheid centraal staan. We zien elk kind als een geheel: ieder kind heeft talenten, uitdagingen en unieke behoeften. Ons team werkt kindgericht, cultuur- en contextsensitief, waarbij we gedrag zien als uiting van emotie en ervaringen. Door structureel te werken aan onze onderwijskwaliteit, met oog voor samenwerking en professionele ontwikkeling, blijven we ons onderwijs versterken. Bij ons op school is ieder kind welkom.

Todos los niños son bienvenidos

Queremos ofrecer a cada niño un entorno seguro desde el primer día y espacio para aterrizar

Espacio para la motivación intrínseca 

Wij willen met ons onderwijs een omgeving creëren waarin wij autonomie, relatie en competentie versterken.

La emoción precede a la cognición

Wij kijken, naast ieder kind zijn uitdagingen, naar krachten, talenten, welbevinden en betekenisgeving.

Mirar detrás del comportamiento

Wij willen het kind zien als geheel. Wij zien dat elk gedrag een functie heeft en gevolg is van een kind zijn omgeving, leerervaringen en persoonlijkheid.

Corresponsabilidad

Consideramos que se necesita una comunidad para educar a un niño. Creemos que es importante buscar la cooperación con los alumnos, los padres y los socios de la cadena. 

Orientado a los niños

Wij stemmen ons aanbod af op de specifieke onderwijsbehoeften van het kind en werken procesmatig.

Compromiso

Wij vinden dat ieder kind een bevlogen leerkracht verdiend.

Orientación al trabajo en equipo

Somos corresponsables de la calidad educativa, con la profesionalización como pilar importante.

Cultureel sensitief

Respetamos y trabajamos a partir del bagaje cultural, la identidad y los valores personales del niño. 
es_ESES