Missão e visão

Bij Taalschool de Vlieger zetten we ons dagelijks in voor een veilige, stimulerende en betekenisvolle leeromgeving voor ieder kind. We werken vanuit een heldere visie waarin het kind centraal staat, met oog voor ontwikkeling, welbevinden en verbondenheid. Vanuit actuele theorieën, wetenschappelijke modellen en onze dagelijkse praktijk bouwen we aan een schoolklimaat waarin kinderen zich gezien, gehoord en gewaardeerd voelen. We doen dit samen: met collega’s, ouders en ketenpartners. Zo creëren we een leef- en leeromgeving waarin kinderen kunnen groeien in zelfvertrouwen, kennis en vaardigheden.

A nossa missão

A nossa missão é dar a cada aluno um bom começo nos Países Baixos. Fazemo-lo através da promoção ativa do bem-estar e da imersão dos alunos na língua neerlandesa. No nosso trabalho, acreditamos no poder da psicologia positiva: descobrindo e utilizando talentos, reforçando a resiliência e estimulando emoções positivas. Queremos ativar as crianças cognitivamente, socialmente e emocionalmente, com o objetivo de aumentar a sua autonomia e propriedade. Incorporamos esta abordagem no nosso ensino e na elaboração de relatórios, por exemplo, através do Plano de Desenvolvimento Individual (PDI).

A nossa visão

De visie van Taalschool de Vlieger is geworteld in theoretisch onderbouwde modellen zoals de zelfdeterminatietheorie, waarbij autonomie, competentie en verbondenheid centraal staan. We zien elk kind als een geheel: ieder kind heeft talenten, uitdagingen en unieke behoeften. Ons team werkt kindgericht, cultuur- en contextsensitief, waarbij we gedrag zien als uiting van emotie en ervaringen. Door structureel te werken aan onze onderwijskwaliteit, met oog voor samenwerking en professionele ontwikkeling, blijven we ons onderwijs versterken. Bij ons op school is ieder kind welkom.

Todas as crianças são bem-vindas

Queremos oferecer a todas as crianças um ambiente seguro desde o primeiro dia e um espaço para aterrar

Espaço para a motivação intrínseca 

Wij willen met ons onderwijs een omgeving creëren waarin wij autonomie, relatie en competentie versterken.

A emoção vem antes da cognição

Wij kijken, naast ieder kind zijn uitdagingen, naar krachten, talenten, welbevinden en betekenisgeving.

Olhar para trás do comportamento

Wij willen het kind zien als geheel. Wij zien dat elk gedrag een functie heeft en gevolg is van een kind zijn omgeving, leerervaringen en persoonlijkheid.

Responsabilidade conjunta

Entendemos que é necessária uma comunidade para educar uma criança. Acreditamos que é importante procurar a cooperação com os alunos, os pais e os parceiros da cadeia. 

Orientado para as crianças

Wij stemmen ons aanbod af op de specifieke onderwijsbehoeften van het kind en werken procesmatig.

Compromisso

Wij vinden dat ieder kind een bevlogen leerkracht verdiend.

Orientado para a equipa

Somos co-responsáveis pela qualidade do ensino, sendo a profissionalização um pilar importante.

Cultureel sensitief

Respeitamos e trabalhamos a partir do contexto cultural, da identidade e dos valores pessoais da criança. 
pt_PTPT