Misyon ve Vizyon

Bij Taalschool de Vlieger zetten we ons dagelijks in voor een veilige, stimulerende en betekenisvolle leeromgeving voor ieder kind. We werken vanuit een heldere visie waarin het kind centraal staat, met oog voor ontwikkeling, welbevinden en verbondenheid. Vanuit actuele theorieën, wetenschappelijke modellen en onze dagelijkse praktijk bouwen we aan een schoolklimaat waarin kinderen zich gezien, gehoord en gewaardeerd voelen. We doen dit samen: met collega’s, ouders en ketenpartners. Zo creëren we een leef- en leeromgeving waarin kinderen kunnen groeien in zelfvertrouwen, kennis en vaardigheden.

Misyonumuz

Misyonumuz her öğrenciye Hollanda'da iyi bir başlangıç sağlamaktır. Bunu, refahı aktif bir şekilde teşvik ederek ve öğrencileri Hollanda diline çekerek yapıyoruz. Çalışmalarımızda pozitif psikolojinin gücüne inanıyoruz: yetenekleri keşfederek ve kullanarak, dayanıklılığı güçlendirerek ve olumlu duyguları teşvik ederek. Özerkliklerini ve sahiplenmelerini artırmak amacıyla çocukları bilişsel, sosyal ve duygusal olarak harekete geçirmek istiyoruz. Bu yaklaşımı, örneğin Bireysel Gelişim Planı (IOP) aracılığıyla öğretim ve raporlama sürecimize dahil ediyoruz.

Vizyonumuz

De visie van Taalschool de Vlieger is geworteld in theoretisch onderbouwde modellen zoals de zelfdeterminatietheorie, waarbij autonomie, competentie en verbondenheid centraal staan. We zien elk kind als een geheel: ieder kind heeft talenten, uitdagingen en unieke behoeften. Ons team werkt kindgericht, cultuur- en contextsensitief, waarbij we gedrag zien als uiting van emotie en ervaringen. Door structureel te werken aan onze onderwijskwaliteit, met oog voor samenwerking en professionele ontwikkeling, blijven we ons onderwijs versterken. Bij ons op school is ieder kind welkom.

Her çocuğa kapımız açık

Her çocuğa 1. günden itibaren güvenli bir ortam ve inebileceği bir alan sunmak istiyoruz

İçsel motivasyon için alan 

Wij willen met ons onderwijs een omgeving creëren waarin wij autonomie, relatie en competentie versterken.

Duygular bilişten önce gelir

Wij kijken, naast ieder kind zijn uitdagingen, naar krachten, talenten, welbevinden en betekenisgeving.

Davranışların arkasına bakmak

Wij willen het kind zien als geheel. Wij zien dat elk gedrag een functie heeft en gevolg is van een kind zijn omgeving, leerervaringen en persoonlijkheid.

Ortak sorumluluk

Bir çocuğu yetiştirmek için bir topluluk gerektiğini görüyoruz. Öğrenciler, ebeveynler ve zincir ortaklarla işbirliği yapmanın önemli olduğuna inanıyoruz. 

Çocuk odaklı

Wij stemmen ons aanbod af op de specifieke onderwijsbehoeften van het kind en werken procesmatig.

Nişanlılık

Wij vinden dat ieder kind een bevlogen leerkracht verdiend.

Takım odaklı

Profesyonelleşmenin önemli bir ayak olduğu eğitim kalitesinden ortaklaşa sorumluyuz.

Cultureel sensitief

Çocuğun kültürel geçmişine, kimliğine ve kişisel değerlerine saygı duyar ve bu değerler üzerinden çalışırız. 
tr_TRTR