Mîsyon û Vîzyon

Bij Taalschool de Vlieger zetten we ons dagelijks in voor een veilige, stimulerende en betekenisvolle leeromgeving voor ieder kind. We werken vanuit een heldere visie waarin het kind centraal staat, met oog voor ontwikkeling, welbevinden en verbondenheid. Vanuit actuele theorieën, wetenschappelijke modellen en onze dagelijkse praktijk bouwen we aan een schoolklimaat waarin kinderen zich gezien, gehoord en gewaardeerd voelen. We doen dit samen: met collega’s, ouders en ketenpartners. Zo creëren we een leef- en leeromgeving waarin kinderen kunnen groeien in zelfvertrouwen, kennis en vaardigheden.

Erka me

Erka me ew e ku em destpêkek baş bidin her xwendekarekî li Holandayê. Em vê yekê bi pêşvebirina çalak a başbûnê û fêrkirina xwendekaran di zimanê Holandî de bi dest dixin. Di xebata xwe de, em baweriya xwe bi hêza psîkolojiya erênî tînin: bi kifşkirin û bikaranîna jêhatîyan, xurtkirina berxwedanê û teşwîqkirina hestên erênî. Armanca me ew e ku em zarokan ji hêla zanînî, civakî û hestyarî ve çalak bikin, bi armanca zêdekirina xweserî û hesta xwedîtiyê ya wan. Em vê nêzîkatiyê di perwerde û raporên xwe de bicîh dikin, mînakî, bi rêya Plana Pêşveçûna Takekesî (IOP).

Vîzyona me

De visie van Taalschool de Vlieger is geworteld in theoretisch onderbouwde modellen zoals de zelfdeterminatietheorie, waarbij autonomie, competentie en verbondenheid centraal staan. We zien elk kind als een geheel: ieder kind heeft talenten, uitdagingen en unieke behoeften. Ons team werkt kindgericht, cultuur- en contextsensitief, waarbij we gedrag zien als uiting van emotie en ervaringen. Door structureel te werken aan onze onderwijskwaliteit, met oog voor samenwerking en professionele ontwikkeling, blijven we ons onderwijs versterken. Bij ons op school is ieder kind welkom.

Her zarokek bi xêr hatî ye

Em dixwazin ji roja yekem ve ji her zarokekî re hawîrdorek ewle û cîhek ji bo mezinbûnê pêşkêş bikin.

Cihê ji bo motîvasyona hundurîn 

Wij willen met ons onderwijs een omgeving creëren waarin wij autonomie, relatie en competentie versterken.

Hest berî têgihîştinê tê

Wij kijken, naast ieder kind zijn uitdagingen, naar krachten, talenten, welbevinden en betekenisgeving.

Li paş nêrîna tevgerê

Wij willen het kind zien als geheel. Wij zien dat elk gedrag een functie heeft en gevolg is van een kind zijn omgeving, leerervaringen en persoonlijkheid.

Berpirsiyariya hevbeş

Em fêm dikin ku mezinkirina zarokekî civatekê hewce dike. Em bawer dikin ku hevkariya bi xwendekar, dêûbav û aliyên din ên eleqedar re girîng e. 

Zarok-navendî

Wij stemmen ons aanbod af op de specifieke onderwijsbehoeften van het kind en werken procesmatig.

Hezî

Wij vinden dat ieder kind een bevlogen leerkracht verdiend.

Tîm-navendî

Em bi hev re ji kalîteya perwerdehiyê berpirsiyar in, û profesyonelîzm stûnek girîng e.

Cultureel sensitief

Em rêzê li paşxaneya çandî, nasname û nirxên kesane yên zarok digirin û li ser wan dixebitin. 
ckbKU